COACHING MEDIÁCIÓ
Iskolai, közösségi mediáció

Iskolai, közösségi mediáció

Az iskolai mediációt leginkább preventív célból alkalmazzák, a tanár-diák, tanár-szülő vagy diák-diák közötti konfliktusok megelőzésére. A tanárok, diákok és szülők viselkedését különböző, sokszor ellentétes célok és érzelmek befolyásolják és mások az őket érő külső hatások illetve szabály- és megfelelési rendszer, amit követnek. Emiatt gyakoriak a nézeteltérések és viták, konfliktusok, hasonlóképp a szülő-gyermek kapcsolatban is.

 
Az iskola egy zárt közösség, saját szabályrendszerrel, ahol az utóbbi időben egyre gyakoribbá válnak az agresszív cselekedetek, a viták, az egyet nem értések. A hosszú együtt töltött idő miatt fontos a közösség tagjai közötti egyetértés, a konfliktusok megfelelő kezelése.


A mediáció azonban különösen akkor nehéz azokban az esetekben, amikor a két fél között jelentős státuszbeli különbség van, mint például egy tanár-diák viszonyban. Ilyenkor a konfliktus konstruktív, mindkét fél számára megelégedéssel végződő megoldása nagyon fontos. Gyakran ezt azonban nem lehet az iskolán belül megoldani, aminek az oka, hogy a konfliktusban álló felek közötti közvetítő amennyiben érintett, valamelyik fél felé elfogult. Ilyenkor nem valósulhat meg a mediáció egyik legfontosabb alappillére, a pártatlanság.


Az iskolán belüli konfliktusok megfelelő megoldása azért is kiemelten fontos, mert egyrészt a gyerekek ebből látnak egy viselkedés és konfliktus-kezelési technikát, másrészt egy rosszul rendezett vagy rendezetlen vita súlyos problémát és kudarcélményt okozhat a diákok életében, aminek hosszútávú következményei lehetnek.


A LAURUS Fejlesztő Intézet ezért kiemelten javasolja minden iskolai konfliktus helyzetben egy külső, pártatlan mediátor bevonását. Tapasztalattal rendelkező kollegáink örömmel állnak rendelkezésre, hogy segítsenek ezekben az esetekben is ügyfeleinknek!

Kapcsolatfelvétel
  • Laurus Fejlesztő Intézet
  • Laurus Fejlesztő Intézet
  • Laurus Fejlesztő Intézet
  • Virág
  • Laurus Fejlesztő Intézet
  • Gulácsi Bernadett
Dr. Gulácsi Bernadett

Dr. Gulácsi Bernadett

Intézetvezető

A LAURUS Fejlesztő Intézet örömmel várja megkeresését coaching és mediációs szol- gáltatásainkkal kapcsolatban, hogy az Ön fejlődését is támogassuk.


Coaching | magánszemélyek és cégek részére Coaching | magánszemélyek és cégek részére

A coaching egy személyes fejlesztő módszer, amivel segítünk ügyfeleinknek megtalálni saját személyes céljaikat munkájukban és magánéletükben, és támogatjuk ezen az úton elindulni.

 
A coaching segítségével magabiztosabbnak, sikeresebbnek érzi magát. Life-coaching szolgáltatásunk keretében inspirációt kap és a céljaira való fókuszálásban, fejlődésben támogatjuk, míg stílus coaching keretében segítünk, hogy az elért változások a külvilág számára is érzelkelhetőek legyenek és megújult külsejével még magabiztosabb és eredményesebb legyen. További szolgáltatásaink között segítünk én-márkája kialakításában is, hogy megfelelő kommunikációval üzleti sikereket érjen el.

 

A coaching nem terápia és nem is tanácsadás. A jelenre és a jövőre fókuszálunk és nem mondjuk meg ügyfeleinknek, hogy mit csináljanak, hiszen nincs is egységes recept, hanem eszközöket adunk, hogy ügyfeleink maguknak segíthessenek és a folyamamtosan változó világban talán ez a legfontosabb. tovább

A coaching egy olyan személyes fejlesztő módszer a cégek számára, amely inspiráló légkörben a vezetők fejlesztésében és a szervezet hatékonyságának növelésében nyújt segítséget. A coaching megoldás- és eredményorientált, professzionális munkakapcsolat, amely során a coach elősegíti, hogy ügyfele hatékonyabban valósítsák meg céljait, miközben tanul és fejlődik.


Az executive coaching  és business coaching során a beszélgetések alkalmával  a coachee fejlesztheti a vezetői problémamegoldó, konfliktuskezelő, kommunikációs képességét, folyamatszervezési- és időgazdálkodási módszereit, tárgyalási-, előadói stílusát, valamint a szervezeti tényezőkön kívül a személyes hozzáállásnak, az érzelmeknek, a céloknak és a személyes  életstratégiáknak is nagy jelentősége van. A coach a folyamat során nem tanácsot ad, hiszen ügyfele nem egy tanácstalan ember, hanem egy sikeres döntéshozó vezető, akinek azért van szüksége coachra, hogy még sikeresebb legyen! tovább

Mediáció | magánszemélyek és cégek részére

A mediáció a viták rendezésének olyan békés módja, amelyben a szemben álló felek egy független és elfogulatlan szakértő személy, a mediátor segítségével hoznak létre egyezséget. A mediációs eljárás magánszemélyek számára sokkal gyorsabb, békésebb, hatékonyabb és költségkímélőbb, mint a hosszan tartó pereskedés.

A mediáció sokat tud segíteni többek között párkapcsolati illetve családon belüli konfliktusok esetén. Érdemes mediátorhoz fordulni, ha problémák vannak a házasságában, úgy érzi nem tud már párjával kommunikálni vagy szeretné rendbe hozni kapcsolatukat. Amennyiben már  eldöntötték, hogy elválnak és szeretnék a válást gyorsan és intelligensen lebonyolítani, válási mediációval egy közvetítő segítségével a saját maguk is megegyezhetnek a feltételekről és nem egy hosszas bírósági eljárásban döntenek majd jövőjükről. Természetesen alkalmazható a mediáció az élet más területén is, mint például az iskolai konfliktusok esetén.

Amennyiben úgy dönt, hogy konfliktusát szeretné gyorsan, hatékonyan, kulturált és költségkímélő megoldással rendezni, a LAURUS Fejlesztő Intézet tapasztalt mediátorai örömmel állnak rendelkezésékre. tovább

Amennyiben munkahelyén, cégében vagy abban a szervezetben, ahol dolgozik, konfliktusok merülnek fel a szervezeten belül vagy külső partnerekkel és szeretné a helyzetet békésen és gyorsan rendezni, a mediáció kiváló lehetőséget biztosít.


Gazdasági mediációval gyorsan és alacsony költségekkel lehet rendezni az üzleti-, kereskedelmi- és a pénzügyi vitákat egy harmadik közvetítő fél bevonásával. Ezekben a helyzetekben különös jelentősége van a gyors döntéshozatalnak, a kiépített kapcsolatrendszer és a jó hírnév fenntartásának, ezért az üzleti mediáció széles körben alkalmazható, például vitába keveredett üzleti partnerek között, cégvezetésen belüli személyi problémák, munkaügyi konfliktusok, vagy hibás teljesítésből illetve nemfizetésből eredő követéskezelés megoldására. A bírósági úttal szemben a mediációs eljárás során az elhangzott információk a felek között maradnak és hosszas pereskedés helyett a felek saját maguk hozhatnak döntés. tovább